Rutger van Rijssen en oud-speler Melchior Schoenmakers namen in 2008 het initiatief om in navolging van het Portugese Benfica, voorafgaand aan iedere thuiswedstrijd het clubsymbool de arend te laten vliegen in de Adelaarshorst. Valkenier Gerrit Zandvoort was in eerste instantie niet al te enthousiast. Daarnaast had hij geen band met Go Ahead Eagles. Echter de eerste vlucht op 17 oktober 2008, voorafgaand aan het duel met RBC Roosendaal veranderde alles. De wisselwerking met het publiek en met name de B-side bezorgde hem kippenvel.  Inmiddels is zijn betrokkenheid groot en voelt hij zich een echte Go Ahead supporter.

De aanwezigheid van Harly werd in de meeste gevallen mogelijk gemaakt door leden van de businessclub. Het afgelopen seizoen bleek het echter steeds lastiger voor zijn vaste begeleider Marcel Brüggeman om sponsors te vinden.  In deze gevallen nam de Supportersvereniging de kosten op zich. Hoewel de club de traditie graag in stand wil houden gaven zij aan moeite te hebben met het dragen van de kosten.  De focus van de club bij sponsorwerving ligt primair op het versterken van de organisatie of de kwaliteit op het veld en niet op het bekostigen van nevenactiviteiten.

Om de traditie in stand te houden en de inkomsten voor Valkerij Rijssen te garanderen heeft de Supportersvereniging besloten Harly het komende seizoen te ‘adopteren’. Dit schept duidelijkheid voor alle betrokkenen, met name natuurlijk voor Gerrit en Marcel die erg content zijn met deze ontwikkeling.