Voor het eerst dit seizoen kun je vraagtekens plaatsen bij het feit of een overwinning verdiend is of niet. In tegenstelling tot de overtuigende optredens tegen AGOVV en Cambuur werden gisteren na een zeer matig duel in en tegen Eindhoven wel drie punten aan het totaal toegevoegd. In het Jan Louwers stadion kon Andries Ulderink zich beroepen op enkele verzachtende omstandigheden. Naast de geblesseerde Oosthout, Parnela, Gerritsen en van der Biezen moest Wout Droste een schorsing uitzitten n.a.v. zijn rode kaart vorig weekend tegen Cambuur. Jordy Zuidam keerde echter terug uit de ziekenboeg. De routinier kreeg een basisplek op het middenveld waardoor Hollart terugzakte naar de centrale defensie. Maruanaya werd belast met de taak om de vrijgekomen positie van Droste in te vullen.

Doelpunten van Reza Ghoochannejhad en Sander Post vlak voor en vlak na de thee herstelden de schade die de ploeg al in de tweede minuut opliep door een doelpunt van oud-Eagle Jeffrey Vlug. Omdat ook Eindhoven zijn best deed er een uiterst mager duel van te maken kon de overwinning toch veiliggesteld worden. Drie punt in de tas en snel vergeten.
Naast Go Ahead wonnen ook naaste concurrenten De Graafschap en Cambuur  hun wedstrijden waardoor de top drie afstand neemt van de achtervolgers die allen punten verspeelden.

Aanstaande dinsdag wacht in onze eigen Adelaarshorst FC Emmen in de derde ronde van het KNVB bekertoernooi, waarna vrijdag de toppositie moet worden verdedigd in en tegen Volendam.