Go Ahead Eagles heeft afgelopen vrijdag tegen SC Cambuur dranghekken geplaatst op de IJsseltribune om te voorkomen dat mensen zonder kaart opnieuw plaats zouden nemen in Vak 12. Hoewel die opzet slaagde werd de maatregel hevig bekritiseerd door met name de trouwe supporters in vak 13. Slecht zicht en agressieve reacties ontnamen hen een aangename voetbalavond.

Het MT van Go Ahead Eagles en de afdeling veiligheid hebben na een grondige evaluatie vastgesteld dat het plaatsen van de hekken een verkeerde keuze is geweest. Weliswaar werd het doel bereikt, maar dat ging ten koste van het comfort van een aantal toeschouwers. De clubleiding biedt dan ook aan iedereen die last had van de hekken haar oprechte verontschuldigingen aan. Tevens is besloten dat niet vaker op deze wijze dranghekken worden geplaatst.
Go Ahead Eagles heeft haar standpunt donderdagavond kenbaar gemaakt tijdens een tweetal overlegsituaties met een afvaardiging van Vak 13 en de Supportersraad. Beide vertegenwoordigingen gaven aan dat de afdeling veiligheid van de club mensen die de regels aan hun laars lappen consequent moet aanpakken. Niet met maatregelen waarvan de goedwillende supporters last hebben, maar met een dadergerichte aanpak. De club deelt deze mening en zal hierop nog nadrukkelijker gaan inzetten.