Voor de vijfde keer heeft Marco van der Hulst  het Eagles Open op zijn naam mogen schrijven.

In de poulefase ging de vijfvoudig winnaar nog onderuit tegen Martijn Nijland met 1-2. Van der Hulst gooide in deze partij een 139 Finish en miste de leg daardoor diezelfde 139 voor de wedstrijd. Al snel herpakte hij zich met 2 overwinningen op Alwin Boek en Erwin van Oorspronk. Waardoor hij eerste in de poule werd.

Bijna elke poule was tot de laatste wedstrijd spannend omdat het niveau redelijk gelijk lag in vele poulewedstrijden. Nadat de poules voorbij waren mochten de 32 darters zich opmaken voor de Knock Out fase.

16 Darters deden dit in de verliezersronde en 16 in de winnaarsronde.
In de verliezersronde was het Pascal Koers die stabiel gooide en uiteindelijk in de strijd om de derde plaats won met 2-1.
Hij ging nog zitten voor de handtekeningensessie wat getuigd van grote proffesionaliteit.
Daarnaast heeft Pascal Koers ook met zijn buitenaardse prestatie de voicemail van Hart van Nederland gehaald. Waarvoor HULDE!

De finale in de verliezersronde  was een clash tussen Erik Bleumink en Martijn Nijland.
Erik Bleumink beschikte over stalen zenuwen en gooide zeer stabiel naar een verdiende eerste plaats in de verliezersronde

In de winnaarsronde waren een paar bijzonder verrassende uitschakelingen waardoor de halve finales als volgt waren.

Paul Oomens nam het op tegen Jaap Norbruis. Echter wist Paul ondanks een mooie 98 finish zijn voorsprong niet vast te houden en verloor met 2-3 van een op de dubbel dodelijke Jaap Norbruis.
De andere halve finale was die tussen Marco van der Hulst en Mike Smit. Mike Smit ging knap mee in het scoringsgeweld van Marco van der Hulst.
Marco moest vol aan de bak in deze halve finale en liet dit ook blijken met een 180er.
Ondanks dat Mike Smit goed meegooide was hij kansloos want van der Hulst was erg snel met het gooien van de dubbel.
Van der Hulst won dit affiche met 3-0

De finale was vergeleken met andere partijen in het toernooi een laag niveau en niet erg spannend.
Misschien was het wel de spanning na de walk on. En het vele publiek wat in grote getalen om het bord heen stond.
Marco won ook dit jaar het Eagles Open 2016 door over Jaap Norbruis heen te walsen met 4-0.
De woorden van Marco ‘’ wat een boutfinale’’.

Daarna mocht Marco een demowedstrijd gooien tegen The Invisible Men.
Echter bleek The Invisible Men een maatje te groot  voor Marco.
Marco gooide in deze demo helaas niet zijn beste spel. Hierdoor verloor hij met 0-3 van Michel van der Horst.

Diezelfde Michel van der Horst deed de prijsuitreiking aan het eind van dit welbewogen toernooi.
En het bleef nog lang onrustig in de Darttempel aan de Vetkampstraat.

Wij willen alle deelnemers, supporters, vrijwilligers en Michel van der Horst hartelijk danken.

Hou de Site, Twitter en Facebook in de gaten want er komt een koppeltoernooi aan.
Waarbij maximaal 48 Koppels de strijd met elkaar aan mogen gaan.