In een heerlijke topper tussen Go Ahead Eagles en FC Den Bosch heeft de thuisploeg te weinig gekregen. De ploeg van John Stegeman speelde de laatste thuiswedstrijd van 2018 met 0-0 gelijk. Grote plaaggeest was doelman Wouter van der Steen die alles tegen hield.

De wedstrijd tussen de nummer drie en één van de ranglijst was van minuut één tot minuut 90 een boeiend duel dat van een schouwspel zich ontspon tot een open wedstrijd waarin Go Ahead Eagles veruit de meeste en grootste kansen kreeg.
Een drietal hoekschoppen van Go Ahead Eagles, in het eerste kwartier van het duel, leverde een aantal mogelijkheden op. De grootste was voor Jeroen Veldmate die zijn verlengde kopbal via Kersten en Van der Steen voor de doelman gered zag worden.
De eerste noemenswaardige poging van de bezoekers werd vlak voor het verstrijken van het eerste half uur genoteerd. Ex-Eagles spelers Stefano Beltrame schoot vanuit vrije positie naast. Daarna nam Go Ahead Eagles nadrukkelijker het heft in handen. Een snelle aanval werd door Verheydt uiteindelijk in de handen van Van der Steen geschoten. Nog geen drie minuten later combineerde Go Ahead Eagles zich doormiddel van een fantastische aanval tot het Den Bosch doel. Navratil zag zijn poging katachtig gepakt worden door de uitstormende doelman.
Na de rust kreeg FC Den Bosch een klein beetje meer spelaandeel en op het moment dat de bezoekers zich daadwerkelijk melden in het duel kwam het team met tien man te staan. Danny Holla kreeg, voor een onbenullige overtreding, zijn tweede gele kaart en kon met nog een half uur op de klok naar binnen.
Het eerste moment na de elf tegen tien situatie was voor de bezoekers. Beltrame schoot een vrijetrap via de vingertoppen van Verhulst over. Drie minuten later zag Richard van der Venne zijn poging door Van der Steen over getikt worden.
In het laatste gedeelte van de wedstrijd werd Go Ahead Eagles steeds sterker. Het overwicht leverde een vijftal dikke kansen om voor met name Navratil (twee keer) en Verheydt. Echter kwam de voorhoede van Go Ahead Eagles, mede door goed keeperswerk van Van der Steen, niet tot scoren.
Go Ahead Eagles speelt een prima wedstrijd tegen FC Den Bosch maar verliest twee punten tegen de koploper. Maar met het spel kan de ploeg van John Stegeman verder.

Stem nu op de speler van de week!