Het seizoen kan beginnen, dat is de conclusie na de succesvolle opendag van 2014. Na weken van voorbereiding was het vroeg dag voor een grote groep vrijwilligers die de wedstrijd van de avond ervoor nog in de benen hadden.
Lunchpakketten maken, koffie zetten, tapwagens bevoorraden, terrassen en kramen opbouwen, zomaar een greep uit de vele taken welke gepland stonden. Ondanks de warmte was het stadion  terrein om 12:00 uur gereed om de duizenden bezoekers te ontvangen.

De officiële schatting van het aantal bezoekers kwam uit op 13.000.  Of dat een juiste weergave is zullen we nooit weten, maar doet er ook niet toe. Het was weer een geslaagde dag met prima weer. Even werd er gevreesd voor het naderend onweer maar dat besloot vlak voor Deventer een andere route te kiezen. Het weer was er wel de oorzaak van dat de presentatie van de nieuwe spelers per helikopter wat op zich liet wachten. De meeste vrijwilligers waren toe echter alweer bezig met schoonmaken van de tapwagens, afbreken van de terrassen enz.

Ruim na zevenen toen ook het laatste bekertje van de parkeerplaats was opgeruimd sloten de vrijwilligers moe maar voldaan de dag af onder genot van een welverdiend buffet.

Iedereen die zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan deze geslaagde dag enorm bedankt.