De ‘Schwung’ lijkt er een beetje uit bij Go Ahead Eagles. Werd vorige week al vrij kansloos verloren van Cambuur in de eigen Adelaarshorst, gisteravond was het niet anders in Eindhoven, 5-0. Nu mag een nederlaag tegen PSV niet als schande betiteld worden, maar vooraf was er toch iets meer hoop PSV pijn te kunnen doen aangezien de Eindhovenaren een zware midweekse wedstrijd in de benen hadden. Daarvoor had er echter wat meer strijd geleverd moeten worden.

Juist op het moment dat de ploeg conditioneel zijn slag leek te kunnen slaan om nog iets aan de 2-0 achterstand (doelpunten Arias en Depay) te kunnen doen, lieten de mannen van Booy het hopeloos afweten. PSV kon zodoende in de slotfase nog uitlopen naar een 5-0 overwinning, doelpunten welke aan het eind van de rit maar zo erg nadelig kunnen uitvallen. Betreurenswaardig dus.

In 2015 zullen we de strijd vol aan moeten gaan om gevrijwaard te blijven van de play-offs. Volgens Booy is er geen noodzaak de ploeg in de winterstop te versterken omdat de ploeg voldoende kwaliteit bezit. Wij hopen dat hij gelijk gaat krijgen.

Stem hier op uw man of the match.

Interviews door Erik van Luttikhuizen