Na drie overwinning in uitwedstrijden op een rij weet Go Ahead Eagles weer wat verliezen is op vreemde bodem. In Enschede ging een gehavende ploeg kansloos onderuit tegen FC Twente. De thuisploeg won dik verdiend met 3-0 en had daar ogenschijnlijk weinig energie voor nodig.

Een klein kwartier had FC Twente nodig om op voorsprong te komen. Sem Steijn kreeg alle ruimte om de bal kiezelhard achter Jeffrey de Lange te schieten. Niet veel later had Ricky van Wolfswinkel de score kunnen verdubbelen maar zijn voorzet was te hard waardoor Vlap te laat was met zijn sliding.

Rond het half uur kwam FC Twente op 2-0 en dat was gezien het spelbeeld volledig terecht. De bezoekers dekten niet door van achteruit waardoor Kjolo continue de vrij man was en het spel eenzijdig was. Na de rust bleef het spelbeeld hetzelfde. Brenet kopte na een klein uur de 3-0 tegen de touwen en daarmee was de winst voor de thuisploeg binnen. Pas in de slotfase kreeg Go Ahead Eagles via de ingevallen Finn Stokkers twee grote kansen. Maar deze riante mogelijkheden waren niet aan Stokkers besteed.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl