Go Ahead Eagles heeft ook de tweede thuiswedstrijd van het seizoen verloren. In de Adelaarshorst was wederom een beloftenploeg te sterk voor het team van Kees van Wonderen. Na een 0-2 achterstand leek de thuisploeg een punt over te houden aan het duel door twee goals van Hendriks. Maar in de extra tijd ging het verdedigend opnieuw fout waardoor er verloren werd.

De ploeg van Kees van Wonderen liet ruim 80 minuten matig veldspel zien. Het is stroperig en weinig creatief en ook de echte diepgang ontbreekt. Het zorgde voor slechts twee speldenprikjes in de eerste helft. Een voorzet die verlengd werd door Rabillard en een kopbal van Hendriks. Jong Utrecht hield makkelijk stand. Maar kwam vlak voor de rust op voorsprong. Jay Idzes raakte de bal, op 25 meter van het doel kwijt, waarna Mallahi kon profiteren.

In de tweede helft bleef Utrecht makkelijk en had het tussen de 57e en 61e minuut de voorsprong kunnen uitbreiden met minimaal twee doelpunten. Jay Gorter, de beste van van het veld, bleek echter tot drie keer een flinke sta in de weg voor de bezoekers. Hij was echter na 79 minuten ook kansloos waardoor de wedstrijd gespeeld leek.

Met de ingevallen Kevin van Kippersluis kwam Go Ahead Eagles een minuut later langszij. Hendriks wist de aansluitingstreffer te produceren na een assist van Van Kippersluis. Vlak voor het verstrijken van de markt was Hendriks opnieuw trefzeker. Wederom was van Kippersluis degene met de assist.

Go Ahead Eagles leek nog voor een overwinning te kunnen gaan. Maar in het laatste omschakelmoment stond Bakker verkeerd en kon Gorter ook geen redding meer brengen. Een nederlaag was het gevolg op deze kille vrijdagavond.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl