Voor veel spelers voelde de 0-0 tegen topploeg De Graafschap als een punt, trainer Van Wonderen was vooral trots op zijn ploeg.

De kampioenkandidaat uit Doetinchem kwam uitgerust naar Deventer, hun duel tegen NAC werd immers afgelast afgelopen weekend. Bij de ploeg van Van Wonderen was er weinig sprake van vermoeidheid te zien. Dat streed voor iedere meter op de strakke grasmat van de lege Adelaarshorst.

Compact spelend probeerde GA Eagles de tegenstander het spelen onmogelijk te maken, iets wat prima lukte. Kort op de tegenstander en uitstekend doorjagen door de overijverige Deventer middenvelders. Het zorgde er wel voor dat de amusementswaarde wel erg laag was. De Graafschap kwam nauwelijks voor de goal, gekraakte schoten van Lieftink en een onbesuisd schot van Tutuarima waren de mogelijkheden.

Eén echte kans was er wel, een goede kopbal van middenvelder Schuurman. Echter doelman Jay Gorter had er een goed antwoord op, katachtig ranselde de sluitpost de bal uit de winkelhaak. Na de thee zagen we weinig grote veranderingen, alleen liep het Deventer-middenveld de aanloop richting Seuntjes er nog meer uit. Daardoor liep de gevreesde spits een beetje doelloos rond en maakte uiteindelijk een uitgebluste indruk.

Maar de ploeg van Van Wonderen wilde zelfs meer en heel voorzichtig meldde men zich voor het doel aan de Brinkgreverweg zijde. Brouwers zag zijn schot gekeerd worden door doelman De Boer en Idzes gleed een goede voorzet van Ross in het zijnet. Maar om nu te stellen dat GA Eagles recht had op meer dan een punt, gaat wel erg ver.

Het laatste kwartier werd het omzichtiger, beide ploegen durfden niet echt meer voluit te gaan, om het kostbare punt niet alsnog te verliezen. Zo was het voor de toeschouwers voor de TV teleurstellend, maar voor de spelers zeer uitdagend. Uitblinker Sam Beukema wenste wel gefeliciteerd te worden, zeker omdat hij Ralf Seuntjes keurig uit de wedstrijd had gespeeld.

Trainer Van Wonderen was trots op zijn ploeg en de arbeidsethos die het tentoongesteld had. Hij zag dat de ploeg meer progressie toont en zelfvertrouwen wint: “Door veel van jezelf te vragen en zulke wedstrijden te spelen, word je beter”, aldus de trotse oefenmeester.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl