Strijdend Go Ahead Eagles wint van regerend kampioen Jong Ajax

Go Ahead Eagles heeft in een heerlijke topper met 2-1 gewonnen van Jong Ajax. In de Adelaarshorst was de ploeg van John Stegeman grote delen in de wedstrijd de bovenliggende partij. Echter moest het team tot de laatste snik knokken om tot een goed resultaat te komen.

Het spelidee van John Stegeman was vanaf het eerste fluitsignaal duidelijk. De ploeg zette Jong Ajax zo snel mogelijk onder druk om vervolgens op de helft van de bezoekers te gaan voetballen. Het resulteerde al na een halve minuut in een mogelijkheid van Jeff Stans. Hij zag zijn voorzet bovenop de lat belanden.

Na ongeveer een kwartier kwam Go Ahead Eagles na een razendsnelle aanval op voorsprong. Jaroslav Navratil was de gevierde man met een fantastische actie waarna hij Richard van der Venne liet scoren. Het vervolg van de eerst helft kenmerkte zich door veel strijd en passie. Go Ahead Eagles gaf Ajax geen ruimte en kreeg halverwege de eerste helft nog een behoorlijke kans op een tweede treffer. Echter kon Dzepar een kopie van de actie van Navratil niet doeltreffend afronden.

Een enorme onweersbui onderbrak de wedstrijd in de 30ste minuut. Na tien minuten oponthoud keerden beide ploegen weer terug. Jong Ajax deed dat scherper dan Go Ahead Eagles en kwam zodoende op gelijke hoogte. Op dat moment tegen de verhouding in, maar het was wel waarin de wedstrijd gelijkwaardiger werd.

In de tweede helft had Go Ahead Eagles het nog tien minuten moeilijk met de beloften uit Amsterdam. Daarna nam het heft weer in handen en kwam het wederom op voorsprong. Verheydt wist een prima aanval doeltreffend af te ronden met zijn laatste balcontact van de avond.

Met nog een half uur op de klok bleef de ploeg van Stegeman makkelijk op de been. De verdediging stond als een huis en gaf geen centimeter toe. Aanvallend werd de ploeg wel onzorgvuldiger omdat het met krachten had gesmeten. Echter bleef de voorsprong intact waardoor Go Ahead Eagles wederom koploper is en volgende week met een goed gevoel afreist naar Nijmegen voor de confrontatie met NEC.

2018-09-26T12:09:19+02:0021 september 2018|Verslagen|