Go Ahead Eagles heeft besloten dat met ingang van 1 oktober 2009 het aanvragen van een clubcard gratis wordt. Met dit besluit hoopt Go Ahead Eagles de kaartverkoop voor wedstrijden met en clubcardverplichting te stimuleren. Een clubcard wordt alleen gratis verstrekt, als de aanvrager op de administratie van Go Ahead Eagles gelijktijdig met de aanvraag van de clubcard een toegangsbewijs koopt voor de eerstvolgende wedstrijd.

Go Ahead Eagles zit in de lift en dat is te merken aan de toeschouwersaantallen. Afgelopen zondag was het stadion praktisch uitverkocht tegen BV Veendam. In dit duel, waarvoor geen clubcardverplichting gold, pakte Go Ahead Eagles de eerste periodetitel. Go Ahead Eagles speelt de komende weken de toppers tegen AGOVV (9 oktober) en Cambuur (16 oktober) in De Adelaarshorst. Voor beide duels geldt een clubcardverplichting. Go Ahead Eagles hoopt met het gratis maken van de clubcard in combinatie met de verkoop van een kaartje voor velen de drempel weg te halen een risicowedstrijd te bezoeken. Een clubcard is alleen verkrijgbaar op de administratie van Go Ahead Eagles aan de Vetkampstraat 1. Het kantoor is op werkdagen geopend van 09.00-12.30 en 13.00-17.00 uur. De clubcard is echter niet aan te vragen op dagen waarop Go Ahead Eagles een thuiswedstrijd afwerkt.
Wie een clubcard aanvraagt, dient hiervoor aan aanvraagformulier in te vullen en een geldig ID-bewijs te overleggen. Een clubcard wordt alleen verstrekt aan personen die nog niet bij een andere profvoetbalclub een seizoenkaart of clubcard hebben. Wie een gratis clubcard bestelt dient de toegangskaart contant (of per pin) te betalen.
Supporters die na 1 juli 2009 een clubcard hebben aangeschaft, kunnen vanaf maandag 5 oktober tot en met 30 oktober tijdens de genoemde kantoortijden ter compensatie een waardebon van € 6.00, te besteden in de fanshop, ophalen op de administratie.