Go Ahead Eagles heeft op karakter een 1-0 zege geboekt op Jong PSV. In de Adelaarshorst leek er voor de pauze een vuiltje aan de lucht. De ploeg van Kees van Wonderen had de wedstrijd volledig onder controle en gaf geen kans weg. Na de rust werd dit anders en moest het op karakter de voorsprong over de eindstreep brengen.

De thuisploeg had de gehele eerste helft onder controle. Maar veel kansen konden er niet genoteerd worden. Jong PSV hield de ruimtes klein en het was aan Go Ahead Eagles om die zo goed mogelijk te bespelen. Het was wederom een standaardsituatie die Go Ahead Eagles aan de voorsprong hielp. Een goed ingestudeerde vrijetrap werd door Sam Beukema bij de eerste paal binnengetikt.

In het vervolg van de eerste helft had Go Ahead Eagles continue de bal en als het die verloor dan kreeg Jong PSV geen seconde de tijd om vrijuit te voetballen. Een storm richting het doel van Vincent Muller bleef uit. Echter raakte Jeroen Veldmate op slag van rust nog een keer de paal.

In de tweede helft kantelde het duel in het voordeel van Jong PSV. De bezoekers speelden met meer drang naar voren en zochten meer het ‘avontuur.’ De ploeg van Kees van Wonderen moest vaker achteruit en schoot geen enkele keer meer tussen de palen. Het gaf ook geen grote kansen weg maar stond in de slotfase wel met de rug tegen muur. Typerend voor dit elftal is dat het zonder schade door zo’n tweede helft komt. En dan schrijf je opnieuw ‘gewoon’ drie punten bij.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl